Traditionele handmatige methoden voor order managent kunnen leiden tot vertragingen, fouten en onnodig hoge operationele kosten. Dat is zonde, omdat onze magazijn software de mogelijkheid biedt om processen te vereenvoudigen, te automatiseren en efficiënter te maken. Benieuwd hoe dat werkt? We leggen uit over de orderinvoer en -verwerking, het voorraadbeheer, de verzending en de logistiek.

Terrein met meerdere stellingen met kunststof buizen.

Smart Trade voor uw magazijn: 

  • RFID-technologie en barcode-scanning 
  • Gebruiksvriendelijke software met geavanceerde functies 
  • Naadloze integratie met onze of andere bedrijfssoftware 

Bovendien biedt onze magazijn software natuurlijk uitstekende beveiliging. Dankzij encryptie en geavanceerde toegangscontrole beschermt u gevoelige klant- en bedrijfsgegevens.

Wat is Smart Trade?

Smart Trade is slimme bedrijfssoftware waarmee u meer voor elkaar krijgt. We combineren kassamodules, inkoop- en verkoopmodules, voorraadbeheer en logistieke software en alles op het gebied van ticketing, planning en (actie)prijzen. Wij helpen u uw bedrijf en processen te automatiseren. Gebruik één pakket voor uw bedrijf en houd het overzichtelijk en eenvoudig voor iedereen die ermee werkt.

Ontdek onze functies   Probeer 30 dagen gratis

Martijn Verhoef, Directeur, voor het kantoor van Smart Trade.

Moderne magazijn software 

  • API-integraties 
    Dankzij API’s kan ons order management systeem communiceren met andere softwareoplossingen. Dat geldt voor onze eigen ERP-bedrijfssoftware en bijvoorbeeld voor een warehouse management systeem (WMS) of een customer relationship management-platform (CRM).  
  • Data-synchronisatie 
    Realtime-synchronisatie van data zorgt ervoor dat alle systemen binnen de organisatie altijd up-to-date zijn. Dat helpt bij het nemen van de juiste (strategische) beslissingen en draagt bij aan de operationele efficiëntie.  
  • Schaalbaar  
    Onze order management software is moeiteloos schaalbaar, dus groeit mee met uw bedrijf. De magazijn software kan grote ordervolumes en uitbreidingen aan, dus is geschikt voor uw huidige én toekomstige verkoopkanalen. 
Opslagruimte met hoge stellingen gevuld met bouwmaterialen zoals cementzakken, isolatiemateriaal en verpakte producten, georganiseerd op pallets.
Close-up van houten pallets met daarop gestapelde bouwmaterialen, waaronder verpakkingen van Knauf LFP 235, voorzien van labels met productinformatie.

Orderinvoer, -verwerking en voorraadbeheer

Met onze magazijn software automatiseert u zowel de invoer als de verwerking van orders. Dat scheelt tijd én voorkomt fouten. Dankzij de automatische registratie en verwerking verhoogt u de efficiëntie van de processen. Dat geldt voor inkomende orders uit alle verkoopkanalen, dus zowel online verkoop, de fysieke winkel of balie als telefonische bestellingen. 

Daarnaast maakt onze order management software het voorraadbeheer een stuk makkelijker. U kunt de voorraadniveaus in realtime tracken. Sterker nog, u kunt automatische updates ontvangen bij voorraadbewegingen. Zo weet u altijd precies wat er op voorraad is. 

Tip: integreert u onze magazijn software met een Transport Management Systeem (TMS) of onze module voor transport? Dan houdt u ook de zendingen en leveringsschema’s makkelijk voor. 

Pieper Bouwmaterialen
Dankzij Smart Trade hoeven onze medewerkers niet meer met pakbonnen over het terrein heen. Het bedrijf heeft een groot terrein, dus dat scheelt veel tijd.
Lees verder
pieper bouwpartner 537 lilian fotografie smarttrade bedrijfsfotografie 2024 05 28 copy
Minco Bouwmaterialen
De bedrijfssoftware van Smart Trade is onmisbaar binnen ons bedrijf.
Lees verder
la3 7653 lilian fotografie smarttrade minco bouwmaterialen fotoshoot 2024 06 24
Twee professionals werken samen in een moderne kantoorruimte. Eén persoon staat, de ander zit aan een rommelig bureau met een laptop, omringd door kantoorbenodigdheden.

Probeer het gratis 30 dagen uit.

Ontdek zelf hoe Smart Trade uw bedrijfsprocessen efficiënter maakt. Vraag vandaag nog uw gratis 30-daagse proefversie aan en ervaar de voordelen van ons complete software.

Geen verplichtingen
✓ Volledige toegang tot alle functionaliteiten
 Ervaar zelf hoe Smart Trade uw bedrijfsvoering stroomlijnt

Probeer het 30 dagen gratis

Persoon scant een koker afdichtmiddel met een mobiele scanner in een winkel, met schappen vol vergelijkbare producten op de achtergrond.

Magazijn software met barcode scanning

Meer specifiek gebruikt u onze magazijn software vooral op een heel eenvoudige manier. Dat vinden we belangrijk, omdat het uiteindelijk uw medewerkers zijn die er goed mee moeten kunnen werken. Pas als de interface voor hen goed werkt en duidelijk is zullen zij de software omarmen. En in het verlengde geldt dat voor iedereen die bijvoorbeeld de inkopen aanneemt en verwerkt. Of de orders pickt, voordat ze worden uitgeleverd. 

Daarom gebruikt u ons order management systeem natuurlijk met barcode scanning. Bovendien bieden we ondersteuning voor RFID-integratie. Dit betekent dat het veel makkelijker wordt om orders te picken en de inkomende voorraad te verwerken. De technologie voorkomt fouten en biedt de mogelijkheid tot realtime tracking. Zo bent u altijd op de hoogte van wat er waar beschikbaar is. Ondertussen maakt dit het medewerkers makkelijker om ermee te werken.

Automatiseren: ook bij multi-channel 

Steeds meer groothandels en handelsbedrijven automatiseren de processen voor orderverwerking. Dat betekent dat ze de efficiëntie verhogen en fouten verminderen. Dit draagt bij aan het sneller afhandelen van orders, mét hogere nauwkeurigheid. Op die manier zorgt het voor hogere klanttevredenheid, inclusief meer loyaliteit. 

Onze magazijn software is uitstekend geschikt voor de integratie van diverse verkoopkanalen, zowel online als offline. Dankzij de ondersteuning voor multi-channel automatisering combineert u alle kanalen en houdt u het overzicht over de actuele voorraadniveaus.

Man met een laptop in zijn hand.

Tot 30% snellere order-doorlooptijd

Veel van de groothandels en handelsbedrijven die onze magazijn software gebruiken ervaren enorme voordelen. Ons Order Management Systeem biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om de doorlooptijd van orders met 30% of meer te verminderen. De nauwkeurigheid bedraagt ondertussen 99,5% of meer, waardoor u eigenlijk profiteert van het beste van twee werelden. 

Dus zoekt u een manier om de operationele kosten omlaag te brengen, terwijl u de klanttevredenheid verhoogt? Dat is precies de combinatie die we veel terug horen van onze gebruikers. Zij gebruiken de software in hun magazijnen en op de terreinen, waar ze de voorraad hebben liggen. Onze consultants houden bij de implementatie natuurlijk graag rekening met de processen of software die u al gebruikt.  

Benieuwd hoe onze software voor uw magazijn werkt?
Vraag onze gratis demo aan of lees meer over Smart Trade
Ontdek onze slimme software voor uw magazijn en andere processen.

Drie mensen overleggen lachend aan een houten tafel in een showroom met een uitgebreide collectie baksteenstalen, terwijl een laptop openstaat.

Uitgelicht: Meer dan 500 bedrijven gingen u voor

 

Persoon vergelijkt bestratingsstenen in een buitenopstelling.

Plan een demo of kennismakingsgesprek

Je hoeft ons niet op ons woord te geloven, we komen het graag demonstreren. Wil jij meer weten? Of een demo plannen om de software zelf te ervaren? 

Neem contact met ons op, dan vertellen we je graag meer.

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.